نقش جاروبرقی در انتشار ویروس کرونا
نوشته شده توسط : emami

باقی ماندن ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف ممکن است از چند ساعت تا چند روز به طول بیانجامد. تمیز نمودن سطوح آلوده و به دنبال آن ضدعفونی کردن بهترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس میباشد. بیشتر بخوانید

با توجه به این‌که فرش، موکت، مبل یا کف منزل ممکن است جزو سطوحی باشند که آلوده شده باشند، سوال این است که آیا احتمال آلوده شدن جاروبرقی منزل در حین تمیز کردن این سطوح وجود دارد؟ در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات جاروبرقی در تهران همراه ما باشید.

شواهدی هستند که نشان می‌دهد زمانی که فرد آلوده به ویروس کرونا در خانه سرفه یا عطسه می‌کند، یا با شدت نفس می‌کشد، یا با صدای بلند سخن می گوید، ذرات آلوده به ویروس به سطوح فرش و مبلمان منزل برخورد می‌کنند و ممکن است برای مدتی روی گردوغبار آن‌ها باقی بمانند.

افزون بر این در صورتی که فردی با کفش در منزل راه رفته باشد یا اگر حیوانات خانگی در منزل نگهداری شوند، احتمال آلوده شدن سطوح منزل به ویروس به این طریق وجود دارد. در هنگام استفاده از جاروبرقی، این گردوغبارهای آلوده به ویروس ممکن است در هوا منتشر شوند و جاروبرقی نیز آلوده شود.

اما بقای ویروس کرونا در محیط‌های مختلف از جمله گردوغبار منزل دقیقا مشخص نیست.

آلوده شدن جاروبرقی به ویروس کرونا

چنانچه از جاروبرقی برای گردگیری و تمیز کردن سطوح آلوده در منزل استفاده می‌شود، احتمال آلوده شدن آن به ویروس کرونا وجود دارد. بنابراین تا جای ممکن نباید با جاروبرقی که در منزل یک فرد مبتلا به ویروس کرونا استفاده شده است، منازل دیگر را گردگیری و تمیز کرد.

بنا بر اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ‌های علمی در مورد کرونا ویروس می‌پردازد، استفاده از جاروبرقی در منزل فرد بیمار ممکن است باعث انتشار گردوغبار آلوده به ویروس کرونا در هوا شود. پس باید هنگام استفاده از جاروبرقی و تخلیه فیلتر آن نکات بهداشتی لازم از جمله استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کرد.





:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: